Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 12 October 2013

Hikayat Alam Street


Hikayat alam street.memang orang pandang stylo-colioo tapi bukan senang nak berubah !
It comes with a price ! kalau nak berubah from what were,it’ll be hell to pray as a manner of speaking sebab semuanya dah menjadi darah daging  dan untuk mengubah hakikat tu bukan suatu yang mudah !

Remember of someone , memang sakit ! sakit tanpa luka . there’s alwalys a dilemma when it comes to choosing .

Setiap orang ada nostalgic and sentimental value yang tersendiri . past is hard to leave and forget , fakta ! benda yang sebati dalam diri memang susah nak tinggal ! kadang-kadang we need to changes ourselves be others . please,don’t be a hipokrit .

Miss of him ,miss of her,miss of everyone ! sometimes orang tak faham apa yang kita rasa but we need to changes and turning point . KITA YANG MESTI BERUBAH ! in anything memang hidup ini banyak halangan but Allah ada berfirman dalam al-quran bahawa jangan sangka kamu beriman sebelum kamu diuji ! so we must keep it up to ourselves !

Couple,handset,facebook,twitter,blogging,game,smooking,hangout with friends,guitar and anything ! we must leave for nothing . TINGGALKAN !

we need to changes in life with a positive environment . dekatkan diri dengan Allah,belajar ilmu agama,patuh kata ibubapa selagi tidak bercanggah dengan syara’,belajar bersungguh-sungguh,tutup aurat,jaga maruah .

Sometimes orang cakap hanya ustaz dan ustazah saja yang perlu dan pandai agama, Ada sesetengah remaja yang lawan arus dengan parent,katanya ibubapa tak memahami dan tak bagi kasih sayang sepenuhnya . ada yang lebih utamakan kekasih daripada study,katanya spirit to achieve a success,ada yang ghairah pada fesyen,katanya tak pakai tudung takpe janji hati baik,pakai baju ketat takpe janji pakai tudung . ada yang alpa dengan kawan-kawan,suka lepak berjam-jam lamanya,katanya nak release stress and just for fun . come on lah kawan, tiada yang mudah dalam hidup ini ! kita tak kan Berjaya kalau kita tak patuh perintah Allah dan ibubapa ! ingatlah,remaja sekarang membunuh diri mereka sendiri dengan masa kosong mereka ! tak balik modal pun untuk semua tu but its just waste your time !

Ibubapa mana yang tak nak melihat anak mereka Berjaya . bukan Berjaya di dunia sahaja malah juga diakhirat ! Subhanallah,terbayang mahligai syurga yang terbina buat anak yang soleh,terlindung ibubapa dari api neraka kerana berkat anak yang soleh .

Its hard to believe but we must ! hope we will strong and study hard untuk menggapai kejayaan dunia dan akhirat . TINGGALKAN MAKSIAT DAN PERKARA2 YANG MEMBAWA PADA DOSA ! kesian ibu bapa kita,jangan kerana kita,ibu bapa kita di heret ke neraka dan kita pun terjunam sekali dalam neraka yang panas membahang . Nauzubillah .



# Aku dah buat pilihan,leave for everything . im try :’)

1 comment:

✿✿PuTri BlOggER✿✿ said...

haiiii dr cinta......singgah jap sambil bca enrty yg cukup hebat dari si cantik manis dr cinta.....bgs yang tersirat dalm penulisan dr cinta..sy suke....sy dtg sinie nk folow....nanti senang2 dr chita dtg lah blog sy ya..jgn luper tinggakkan jejak..salam perkenalan dari sy