Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Wednesday 2 December 2015

Cara Kurus,Bertenaga,Tampil Awet Muda Secara Sihat

Nowadays minuman green tea dah jadi fenomena zaman sekarang dan aku pun salah seorang penggemar green tea ni. banyak brand green tea yang uolls boleh dapatkan macam boh dan sekarang green tea brand from thailand yang jadi kegilaan makhluk sekian alam.

untuk green tea aku lebih prefer minum matcha green tea brand niko neko



apa itu matcha?

matcha merupakan daun teh hijau yang berkualiti tinggi dan ditumbuk secara halus.kandungan antioksidan nya jauh lebih tinggi dari green tea biasa! matcha green tea memiliki kemampuan yang tinggi untuk mencegah kanser,kelihatan awet muda,membakar lemak dan menenangkan fikiran.


the benefits of matcha is detox,lowers cholestrol,weight loss,energy booster, anti-aging agents for always look like teens gituu,healthy skin,cancer fighter and calming effect!

biasa aku consume matcha green tea ni sebelum tidur so untuk pagi memandangkan jadual aku ala2 menteri yang sibuk dengan masalah umat,untuk cepat aku cuma minum celebrity skinny juice jenama dari skinlicious. juice ni mempunyai kandungan fibre lebih tinggi berbanding uolls makan sayur n buah macam biasa sebab juice ni mengandungi madu,green tea dan wheat grass.aku memang tak pernah skip breakfast so untuk instant breakfast aku just teguk skinny juice ni. senang ! my breakfast and my detox for everyday.


aku memang alert bab2 makan,exercise aku akan usahakan juga dalam masa sehari even sibuk nauuu,air mineral wajib minimum 2L.

member aku ada duk tanya,aku ni tengah diet ke? YES,AKU TENGAH DIET ! uolls kena faham diet ni bukan bermaksud kau kena ikat perut,tak makan nasi bagai,NO ! diet means eat clean,makan secara sihat.ada orang prefer diet atkins dan aku pernah rujuk progress diet atkins ni dengan doktor. Beliau mengatakan kalau nak progress diet atkin dalam 2 bulan tu ok tapi untuk jangka masa panjang tak elok sebab tubuh still perlukan karbohidrat untuk menjana tenaga and lastly yang terbakarnye bukan lemak tapi your muscle ! aku perut desa jadi harus akur pada nasi.

ada orang tak makan nasi but after that uolls balun ayam KFC,ikan goreng and anything yang berminyak.ada yang makan biskut for diet.itu SALAH ! makan KFC or another junkfood bagai lebih tinggi kalori berbanding consume nasi.biskut kandungan gulanya sangat tinggi.so sebelum makan cek kalori terlebih dahulu sebelum melahap.

untuk rutin healthy life aku,always positif and be happy,aku memang akan exercise kecuali time period memang rest and bertungku,jangan tinggal breakfast,jangan makan malam(pukul 7 malam keatas),makan secara sihat,air mineral minimum 2L,aku tak makan junkfood like KFC ke hape ke (membongak tak makan,i mean sebulan sekali tu ade la jugak.iman aku tak kuat TAPI MAGGIE AKU TAK MAKAN TERUS),aku stop air gas,air manis or air sejuk.dari segi makan,aku biasa makan nasi segenggam dan digaul dengan lada hitam ori (bukan ajinamoto tu),nasi aku just makan waktu tengahari sahaja and ulam2 like peria memang my favourite. sampai mak aku kata like aku tengah berpantang haha.

memang sakit,ajal semua ditangan tuhan tapi usaha untuk sihat tu mesti ada dulu.its means kita hargai dengan amanah kesihatan yang tuhan berikan.sekarang ni dah macam2 penyakit dah. umur baru 20,orang dah nampak macam 30.umur 25 dah dapat sakit darah tinggi,kencing manis.

kurus tak semestinya sihat sebab kolestrol dalam blood siapa tahu kan? kurus tapi stamina tak kuat,lost jugak.yang gemuk lagilah kena kawal ye dak.so fikir-fikirkanlah :)

No comments: