Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Wednesday 7 October 2015

Do You Read A Books?

Kehidupan yang sangat sibuk.sekarang balik rumah hanya sekadar untuk tidur itupun nak dekat pukul 12 malam then 2 pagi nak kena bangun balik siapkan tugasan sambil ditemani hot chocolate.lunch sekarang hanya beli roti dan makan sambil drive.every weekend kena hadir kawad,cuti ada kem.pendek kata aku takde cuti dan rehat hanya untuk tidur.terasa badan ini ringan.kenal sangat dengan metabolisme diri sendiri.just seminggu dah turun 2 kilo.

adakah ini urbanisasi?

ok hari ni lecturer aku ada complain yang rakyat malaysia sekarang malas membaca,Kalau di US kanak2 disana sudah mula belajar membaca since umur 3 tahunmumur 5 tahun dah baca news paper while kanak2 di malaysia umur 5 tahun baru nak menyanyi ABC.so berapa banyak vocab dan knowledge yang dah ada?

rakyat negara asing,hidupnya dengan buku macam belangkas even masuk toilet pun mesti bawak buku atau any news while malaysian cuma berlagak can membawa smartphone kehulu kehilir sambil heret powerbank.

tak kira kau student,suri rumah,penganggur,tua muda,knowledge is very important ! dengan ilmu kau takkan dihina dan diperbodohkan oleh orang lain.jangan berlagak dan rajinlah dalam mencari ilmu.ilmu Allah itu sangat luas.

so think what is the best way for your future? :)

No comments: