Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 19 September 2015

Kafein Membunuh

Tajuk entry kali ni memaparkan seperti aku ni seorang pakar nutrisi yang bertauliah.Student life is generally associated with a lot of studies, home work and examinations.masa zaman sekolah dulu tak lah rasa complicated sangat even school is, waking up early in the morning, whether it is hot or cold, putting on ones uniform, hurriedly polishing shoes and rushing to the bus stop to catch the school bus and getting used to the words “Hurry up! you will be late!”.When you forget to do your home work, you try to sit at the back and pretend to be looking for something on the floor or in your bag hoping that your teacher would not see you.Sumpah im so happy bila jadi budak sekolah !

Bila dah meningkat dewasa kehidupan semakin mencabar.For sure,i need to stand with my own feet sebab bukan selamanya kita akan terus merengek dibawah ketiak mak.Bila dah masuk Universiti seolah2 macam satu kewajiban untuk aku hadap assignment dan report yang berlambak-lambak.datang kawad,debat and bla..bla..bla..dan yang paling havoc sekali bila berhadapan dengan lecturer yang bersuarakan halilintar! woi lagi seram kot dari hadap haters!

kadang-kadang aku tak sempat makan untuk siapkan segala benda alah.Everyday aku cuma tidur around 3-4 jam walhal sibuk macam mana pun aku perlu tidur for my healthy and boost my energy.Biasanya jam 10 malam aku dah tidur then dalam pukul 1-2 pagi aku akan bersengkang mata untuk masterkan apa yang patut.sejujurnya aku bukan robot jadi sometimes agak liat juga aku nak bangun tu hah.kau takkan faham betapa tragisnya bila beriban anak setan force aku supaya jangan bangun haha! so sebagai inisiatifnya siapa yang dah terjaga tengah pagi buta tu lepas tidur,amalkan buat qiamulail at least solat tahajud 2 rakaat pun dah memadai.simple right?

Alternatif lain aku akan consume coffee! tapi aku minum kadang-kadang je,waktu terdesak dan just minum dalam kadar yang sikit serta menggunakan gula organik.

Kalau buat air aku lebih prefer guna gula organic even harga dia lebih mahal berbanding gula lain sebab proses gula organic hanya menggunakan jus tebu yang dah dikeringkan.gula organic mempunyai niacin untuk menormalkan paras kolestrol dan anti-oksida supaya kekal awet muda gitchuu.untuk gula putih dan gula perang ianya melalui proses secara kimia pada tahap yang tinggi jadi semua vitamin dan kebaikkan gula tu hilang ! bagi aku terutamanya gula putih adalah gula pembunuh!
Aku tak consume nescafe 3 in 1 sebab boleh merosakkan jantung dan buah pinggang ! jadi aku beli nescafe original je tu pun dalam bekas kecil sebab aku consume tak banyak dan kawan aku dari food-biotech pun ada cakap yang any coffee dari brand nescafe ni berbahaya,kalau rasa nak minum coffee beli yang jenis arabice pure begitu lah kata beliau.


Untuk bilas badan dalam erti kata lain detox aku amalkan snowphyll selain daripada air detox sebab snowphyll ni diperbuat daripada algae merah pergunungan salji ! snowphyll ni ada anti-oksida dan melindungi dari radikal bebas.mempunyai vitamin C dan garam mineral,elok untuk membersihkan darah dan yang paling penting adalah detox,membuang toksin2 kotor dalam badan .



Snowphyll ni siap dapat liabiliti insurans sebanyak 3 juta ! boleh zoom gambar dan tengok tulisan di tagline merah pada kotak sebab produk ni memang berkualiti tinggi.harga runcit sekotak RM250 ada 14 sachet dan minum sekali sehari.means satu kotak tahan 2 minggu,sebulan RM500.

Jadi kalau uolls nak snowphyll yang original dan harga kasih sayang boleh direct email aku ! edisi terhad uolls ! :)

email : airalover94@gmail.com

No comments: