Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Tuesday 8 September 2015

Hari Merungut 1 IPT

Sebelum ni banyak adik2 yang update status berkenaan dengan UPU.By the way tahniah aku ucapkan.After few days dah mula muncul status2 baru yang mengatakan bahawa life di universiti sangat stress ! 

Going to university or any IPT is exciting and stressful. You’ll want to meet new friends, get good grades, and, perhaps most importantly, feel good about yourself. That can put a lot of pressure on you. Fortunately, there are resources that can help.Aku akui yang aku sependapat dengan mana2 person yang rasa tension di IPT.Aku judgemental.


Nescafe dan buku adalah teman baik aku untuk stay up jam 3 pagi.kesibukkan itu adalah buah hati aku.for adik2 jangan amalkan minum kopi for stay up lebih2 lagi jenis 3 in 1,boleh merosakkan buah pinggang dan aku consume nescafe kalau betul2 darurat.maggie?aku tak makan maggie,its dosent mean aku sekular.so far aku suka life macam tu but its depends ada yang tak boleh hadam dengan situasi diuniversiti.

Aku pun bukan bagus sangat.kadang2 jogging pepagi intai abang sado jog di track,on the way pergi kelas jeling2 foreigner made in UK haha.dulu beria nak pergi U.bila dah masuk tension pula kan.ada yang bangga beno masuk U,apa yang dibanggakan pun aku tak tahu.yang sibuk dengan pakwe makwe tu lain pula.elok2 IPT tempat cari pahala,salah nawaitu jadilah universiti ni institusi kau menambah dosa.

So berbalik pada pokok pangkalnya,kenapa kau nak masuk universiti?

Innamal a'malu binniat,setiap perbuatan itu bermula dengan niat.kalau niat betul,betul lah hasil yang kau dapat.belajar ini jihad,syahid hadiahnya kalau meninggal ketika sedang menuntut ilmu.

pejam mata dan cuba bayangkan,kalau dulu sekolah menengah kau mampu bertahan sampai 5 tahun takkan di U yang 3-4 tahun tak boleh stand?kalau dulu result SPM tak dapat macam Nik Nor Madiha 21A,buktikan di IPT yang AKU ADALAH PELAJAR DEKAN DI UNIVERSITI ! bukankah satu nikmat dan hadiah yang paling bahagia buat ibubapa kita ketika majlis konvo kita mendapat anugerah pelajar dekan disertai dengan balingan topi kelangit bersama ibubapa :')

Buat adik2 termasuk aku juga,study betul,berusaha bersungguh dan yang paling penting PASANG NIAT AKU BELAJAR KERANA ALLAH,KERANA AGAMA,KERANA IBUBAPA! tiada kejayaan yang jatuh dari langit,bersusah dulu bersenang kemudian.

aku doakan semoga kita semua berjaya dunia dan akhirat,ameen.aku nak minta maaf untuk semua salah silap aku dunia akhirat,for haters atau sesiapa yang aku ada buat silap aku minta maaf zahir dan batin.aku nak minta halalkan segalanya dunia akhirat kot ada hutang terlepas pandang tapi kalau ada please bagi tahu aku cepat2! kalau aku dah tak sempat nak lunaskan ke aku minta halal.ALL THE BEST !

#ChentaStruggleForMaster #RoadTopHd #Dr.ChentaToBeINSYAALLAH

No comments: