Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Thursday 13 August 2015

Dont Judge Challenge Jannah Version

Lelaki atau perempuan pastinya mahu menjadi cantik,sado,kulit flawless gebu gabas.ada yang siap ambil supplement untuk transform diri 360 darjah !


Aku jenis desa,jadi since aku zaman sekolah bedak sejuk mawar cap orang kampung ni lah feveret aku untuk tepek malam2.masa aku tingkatan 5 dulu ada seorang makcik kat kampung ni dia offer aku nak awet muda macam dia tak,bagi aku takdelah nampak muda mana tapi dengan usianya mencecah 60 an memang nampak la like around 40 tahun.dia kata masa zaman dia anak dara,dia gunakan lendir ayam yang baru lepas bertelur tu.senang cerita air ketuban la untuk masker muka.simpang malaikat 44 memang aku tak buat.

see?everything kita akan lakukan untuk kelihatan cantik,bina keyakinan diri,nak mata orang lain sedap memandang but bagaimana dengan rohani?apa khabar iman kita? bagaimana akhlak kita?

Muslim has to spend much of his or her time observing the state of his or her heart.Submit your life to Him and be calm. Make your motto of life La ilaha illa Allah (There is no god but Allah). By this motto, you testify to your incapacity as a creature provided with limited faculties. You testify that everything in the universe belongs to Him and whatever He wants will come to pass in the way and the time He wants.just remember "hanya dengan mengingati Allah hati pasti akan tenang" :)

bak kata Dato.Fadzilah Kamsah "kecantikkan itu datangnya dari hati naik seri ke wajah,bersihkan jiwa,banyakkan taubat dan zikrullah insyaAllah"

keep calm and always positif,dont be stress.

No comments: