Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 23 August 2014

My Limited Schedule

tengok tajuk pun dah boleh tau sensornya,chenta nak luahkan perasaan leteww~ even aku tau tak semua sanggup nak bersengkang mata baca coretan aku bak sasterawan negara! i guess kalau aku ditempat my mom,seriously aku bangga dapat anak macam aku ni sebab mampu didik anak dia menaip sepantas 18992saat per 20KM sejam walaupun blog ni di update mungkin 1 bulan sekali! argghh tu semua menyeleweng,asal aku hadap lappy hadap blog mak aku mesti guna high vocal dia sambil mencekak pinggang dan berkata

"haa,hadap lah laptop tu! makan takpe!"

kalau "apple" aku makan dah

as a usual baru ja tengok tittle blog chenta then *huwarghhhh~~ tapi takpe,paling tak u olls still nak membelek blog aku yang berkurun debu macam ape dah ni! sumpah aku hargai sesangadd! kalau boleh nak bagi BR1MEDC (bantuan rakyat 1 malaysia edisi doktor cinta) kat u olls taww tak !!

by the way jadual aku memang fitness six pack gilos gua cakap lu ! masa study kat sekolah dulu pun kawan2 duk tanya kat asrama

"eh ko tak penat ke?? hadap buku tu lama2,balik sekolah pukul 6 ptg then nak siap2 makan,g surau lg???" *bajet macam kau beststudent ja chenta oit haha!padhal time bagi anugerah pelajar terbaik stpm dulu bukannya kau tersenarai dalam top three pon :3*

actualy apa yang penting is kena pandai mengurus masa! These days, time seems to be at a premium and  I guess maybe I can share a little bit of my today's activities!

PERJALANAN HIDUPKU *BUKAN TIME HOLIDAY

3.00 pagi : bangun and aku akan minum air masak sambil termenung dan berangan dulu atas katil tu! then buat senaman ringan sikit2..hidup kena relax,kalau bingkas bangun alamat boleh kejang urat kaki!

6.00 pagi : mandi *normal la aku mandi time macam ni,aku takut nak pegang air pukul 3 4 pagi! sejuq ketaqq!*,solat subuh,breakfast memang aku tak tinggal and siap2kan diri bagai..

starting dari pagi sampai ke petang usually memang timing di isi dengan kuliah! aku pergi kelas jalan kaki seyh,makan masa 15 minit jugak..kalau rajin takpe,aku ni malas tahap infinity! rasa time balik tu nak balik naik wheelchair je! *kelas tu kelas jugak,solat jgn lupa:)

5.00 petang-6.30petang : masa ni biasanya memang timing aku cari katil aku yg comfort ultra tu! just nak kendurkan mana2 urat yg tegang since pagi tadi,bukan tidur petang ya! sekadar baring tanpa pejamkan mata dalam 2 3 minit then bangun pergi mandi pa semua,study and...makan!

7.00malam-9.00 malam : time ni lebih refer pada time untuk solat and majlis kerohanian,dengar ceramah agama semua tu..manusia selalu lalai,bak kata tok adi versi tanah kubur "setiap apa yg terjadi perlulah jadikan pedoman dalam hidup kita" 

9.00 malam-12.00 malam : Study/Self revision di library tentang topic yang dah belajar tadi dan sneak preview tentang apa yang akan di belajar esok,tak pun aku melayan assignment menggunung tu...hish! *hempas kepala kat meja*

12.00 malam : time to sleep yeayh!! tapi sebelum tu aku akan Make a list of the tasks i need to accomplish untuk esok,begitu caranya ^_^

________________________________

tidur 2 3 jam tu perkara biasa.macam Dr.Fadzilah Kamsah kata "fikiran mengawal tindakan" so selagi kita set our mind untuk lebih positif,kita takkan mudah untuk rasa bosan,penat semua tu but kita lebih rasa seronok untuk laluinya!

now chenta lebih sibuk berbanding dulu! study,kelas,assignment,tu tak kira lagi bab ko-kurikulum dengan kawad,kem bagai! fulamak aih... insyaAllah lepas degree ni ada rezeki chenta nak cari pengalaman berkerja and sambung master kemudian pHd.kita cuma merancang tapi Allah menentukan dan Dia lebih tahu apa yg terbaik untuk kita.arghh yg penting nak bereskan degree ni dulu ! doakan chenta ya semua :')

bukan senang nak berjaya right? tapi takde alasan untuk memperolehinya! yang penting fokus pada matlamat! baru lah tak mudah nak melencong ke lain like melepak dengan member,outing kat town and so on.. bukannya tak boleh,boleh tapi bagi chenta masa yang ada perlu dimanfaatkan sebaiknya :)


1 comment:

Anonymous said...

best entry . =)