Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 31 August 2013

Salah Siapa?

budak-budak zaman sekarang kalau bercouple bukan main cintan cintun bersumpah setia,even baru first time jumpa ! errr,bukan couple seminggu pun tapi exited nya mengalahkan laki bini ! You are the sun in my day, the wind in my sky, the waves in my ocean, and the beat , habis semua kau nak samakan dengan kekasih kau tu .

tapi ingat,couple dan kahwin satu typewriter yang berbeza ! masa couple kau lah bintang kau lah bulan,dah kahwin kau lah kawah,kau lah asap !


pagi tadi sempat juga chenta tengok program celik hati bersama prof.dr.muhaya . ada lah seorang suami ni ceritakan masalahnya pada dr.muhaya,macam mana nak tegur isteri ni yang selalu berpakaian ketat,tak tutup aurat ! nak tegur takut bergaduh dengan bini dengan anak-anak .

so dr.muhaya pun tanya sebelum cari pasangan tu adakah kita cari mengikut syariat islam? kalau sekadar tengok kecantikkan,tak pandang dah agama,keturunan,akhlak ni,bersiap sedia lah dengan ancaman yang akan datang !

tak tutup aurat? tak pandai masak? biasanya ada yang cakap,alah takpe ni belum kahwin,nanti dah kahwin berubahlah ! ingat,bila hati dah degil,bukan senang nak berubah dan biasanya tak menjadi !

by the way prof ada bagi tahu,wanita akan selamat dunia akhirat jika dia menjaga 3 perkara iaitu aurat,solat dan pergaulan !

nak kahwin ni bukan benda mudah jah oit ,banyak tanggungjawab ! kena bersedia dari segi fizikal dan mental ! agama kena kasi perfect baru ye ! kita tengok orang kahwin macam best je,tapi disebalik tabir tu banyak liku2 yang mereka kena hadapi !

mentang2 lah berjanji lautan api sanggup ku renangi,tak kan nak cari pasangan yang heret kita ke neraka kot? Nauzubillah .. kena bahang api kawah dodol pun dah rasa perit,ada brand ke nak redah api neraka yang 70x lebih panas dari api dunia? :(

2 comments:

Kechek Buzz said...

nice sharing... suka ayat last, kawah dodol..hahaha

nenot said...

prof muhaya mmg terbaik....kalau nk die berceramah..mmg dpt menaikkan semangat :)

salam perkenalan..done follow :)
jemput join 3 ga nie :-
1.http://kisahsinenot22.blogspot.com/2013/08/softly-shop-dress-giveaway.html
2.http://kisahsinenot22.blogspot.com/2013/08/2nd-giveaway-by-ira-syiqin.html
3.http://kisahsinenot22.blogspot.com/2013/09/september-giveaway-by-kasihlestariabadi.html
hadiah menarik menanti anda :)tq