Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Tuesday 27 August 2013

meLAYU?

We all do better when we work together. Our differences do matter, but our common humanity matters more . thats why la kalau kita tengok bangsa asing most of them ramai yang berjaya !

actualy bukan aku nak kutuk sangat bangsa melayu ni even aku mix chinese and indian tapi haemoglobin harimau malaya ni tetap mengalir deras dalam arteri aku *falsampah!* . even aku still dekat Malaysia and islamic religion,aku rasa tak salah kalau aku ada kawan dari pelbagai negara , am i right? bukan sekadar 1 Malaysia but im also have friends from thailand,Qatar and another country !

masa zaman muda dulu adalah juga aku terpilih untuk bagi tazkirah kat depan orang ramai, bajet macam ustajah pilihan ! pilihan lah sangat ~ sikit-sikit tu boleh lah :') . bila aku dah berdiri depan orang ramai tu dah sah2 lah dari timur ke barat aku nampak apa depa buat ! ada yang tidur,yang berbual dan tak kurang juga yang kutuk aku ! thanks pada informer hehe !

macam biasa lah bila mulut aku ni dah mula nak berkhutbah,secara auto aku akan cakap luar and sekali sekala tu ada lah jugalah tersembur ayat2 mat saleh tu sikit2 ! kalau negeri2 belah timur ke utara ke memang ramai yang cakap aku ni " poyo,bajet,stuff bagai konon nak cakap luar lah sangat ! walaweyy duk Malaysia je kot ! tak payah duk speaking bagai lah !"


orang melayu kita ni biasalah,cakap belakang pandai,bila tarik ke depan kot kau yang lebih gagap dari aku . macam ketam dalam baldi,saling jatuh menjatuhkan antara satu sama lain,sampai bila nak berhasil?

No matter how alone you seem to be right now, just be aware that in this precise moment there are huge amounts of people who totally resonate with you, who share exactly your hopes and desires, who would be most happy to support you, just as you would be happy to support them. Be open to connect with them, and allow them to connect with you.

# ustaz aku cakap jangan duk kutuk/mengata orang ! dosa dengan Allah,boleh taubat tapi dosa dengan manusia jangan dibuat main ! kat akhirat nanti habis semua pahala depa kutip,yang tinggal dosa semata2 dosa . nak neraka? 

No comments: