Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Wednesday 21 August 2013

Belajar Dari Itik

apa yang u olls boleh signifikasikan tentang itik?

nampak diluarnya tenang saja bukan? tetapi pernah tak u olls terfikir betapa susahnya si itik ni mendayung kakinya untuk kekal terapung dan bergerak diatas air?

macam best student juga ! mereka kelihatan tenang saja ! tup2 dapat result bukan main gempak gila ! tapi tahukah kita sejauh mana kerja keras mereka untuk mengekalkan pencapaian seperti itu?

inilah realiti kehidupan . bukan mudah untuk kita berjaya tetapi tidak mustahil untuk kita mendapatkannya ! kadang-kadang kita sering merungut kerana tertekan,masa tak cukup dan sebagainya tapi kita kena sedar bahawa itu semua berpunca dari diri kita sendiri ! mungkin kita lebih suka menghabiskan masa lepak bersama kawan2 dari melepak atas sejadah,berserah diri pada Allah? atau mungkin kita lebih gemar menghadap facebook dari menghadap buku? jadi salah siapa?

dalam hidup ni semua manusia dilahirkan dengan kebijakkan . ya ! kita semua adalah bijak ! yang membezakannya hanyalah rajin dan malas . 

success seems to be connected with action,successful people keep moving ! they make mistake but they dont quit ! :)

# pst ~ kalau itik tu berhenti mendayung,pasti dia tidak akan bergerak dan akan tenggelam ! macam tu juga kita,kalau kita berputus asa,cuba fikir 5 atau 10 tahun akan datang siapa kita? bakal doktor? peguam? akauntan? atau penganggur setia? ^_^v

2 comments:

y i e n said...

wahhh! good entry :)

NoorBieLover said...

emmm..betul jugak ye..lama tak melawat dokter kat sini..hihi!!

http://loveprettydinda.blogspot.com/2013/08/segmen-saya-masih-main-permainan-ini.html