Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Monday 18 March 2013

Bersusah Dahulu,Bersenang Kemudian

stpm

bukan main berdebu lagi blog chenta,biasalah chenta tak lepas dari masalah kesibukan berpanjangan. By the way chenta still lagi ada masa untuk spent tengok student2 sekolah chenta ambil result STPM ! tahniah untuk calon2 STPM 2012 kerana berjaya menghasilkan 3 orang pelajar yang berjaya mendapat 4.00 flat !

terharu chenta tengok reaksi ibubapa bila melihat anak2 mereka berjaya , tersenyum bangga . berjalan di khalayak ramai then pakat serbu ramai2

"tahniah sebab dapat result tinggi!"
"tahniah! tahniah !!!"

bergema bunyi tepukan dalam dewan bila nama2 pelajar yang berjaya naik ke atas pentas . siap wartawan dari TV RTM datang untuk menemu bual pelajar2 berkenaan tapi sayang muka chenta tak terselit pula dalam camera tu . ok , chenta terlambat actualy herm ..

korang bayang lah kalau korang berada di tempat para student 4.00 flat ni , ibu ayah tersenyum bangga , menitiskan air mata kegembiraan . guru2 puji , kawan2 serbu . automatik terus hotstuff bila nama terpampang kat papan kenyataan

"DR.CHENTA GET 4.00 FLAT !"

Ameen ! hehehe .. bagi chenta mereka adalah sumber inspirasi chenta , hope chenta dapat 3.5 ke atas setiap semester .. mulai sekarang jom pakat set mind korang , target dan niat dalam hati "AKU AKAN BUAT YANG TERBAIK DALAM PEPERIKSAAN!AKU PASTI BOLEH BERJAYA !!" So tak perlu lah korang stress dengan assignment atau homework bagai plus exam lagi sebab dari kesusahan lah kita boleh berjaya! bukan senang nak berjaya,perlu berkorban dari segi masa,wang ringgit dan yang paling penting ialah DISIPLIN .start a new beginning,remember that you are not loser,just fate fares you better in the future !

2 comments:

Zzaniey Ramli said...
This comment has been removed by the author.
cik chenta said...

insyaAllah ,, Dr.Chenta believe that u can do it !! goodluck ! :D