Ensiklopedia Doktor Chenta

Sunday, 16 December 2012

Kita Terlepas Pandang



sungguh dalam gambar ni menunjukkan senario sebenar terjadi dalam masyarakat kita . Yang haram menjadi kebanggaan , yang halal pulak fikir memalukan . Di dalam perhubungan sendiri , andai betul si lelaki sudi menerima cinta si perempuan , kenapa tak ajak berkahwin je ? kenapa perlu 'merasmikan' mahkota wanita tersebut sebelum dinikahi ? begitulah pemikiran masyarakat kita , yang haram di lakukan , yang halal diketepikan . 

betul kata orang ' ahh nak kawin ni susah lah '

memang susah , tapi kerana susah itu , kita akan memperoleh kemudahan di akhirat kelak .

budak sekarang tahu bercinta je . sekolah2 pun sibuk nak bercouple , diri sendiri tak reti nak urus ada hati nak caring pasal orang lain . hello2 , mak bapak korang suruh korang belajar betul2 biar masuk U . takdelah nanti dah habis sekolah tapi sibuk tanam anggur . sebab apa ? haa .. tu lah , masa sekolah tak nak belaja elok2 . bila dah habis sekolah , pakwe a.k.a makwe entah ke mana , kerjaya entah ke mana . kan menyesal tak sudah nama nya . ^^

No comments: