Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 10 November 2012

kenapa menempah musibah sebelum nikah?



Alhamdulillah kini chenta telah pun tamat semester 1 so say bye for semester ! Finished my semester 1 as a islamic education faculty student succesfully ^^ . sekarang chenta sibuk nak study dan fokus pada semester 2 pula . InsyaAllah , semoga Allah berikan kekuatan dan kecemerlangan pada chenta dan semua khalifah .

selepas berejam menelaah buku , chenta terus online muka buku konon nak ambil mood lah . kalau study tak henti boleh tertekan juga dibuatnya ye dak? kebetulan terpampang pada wall chenta berkenaan post dari ustazah fatimah syarha . cukup menarik dan berinformasi buat kita semua terutamanya dikalangan remaja yang sibuk berurusan dengan CINTA . 
cinta itu tak salah kerana cinbta itu adalah fitrah tapi hati-2 pada cinta agar ia tidak bertukar menjadi fitnah .

sinopsis post ustazah fatimah syarha , ustazah menerima 1 SMS dari seorang ibu muda

 “Ustazah, suami saya bercinta balik dengan bekas kekasih lama dia. Saya terkontang-kanting jaga anak dua orang. Badan masih lemah sebab baru lepas keguguran. Suami saya pula berseronok asyik keluar ‘dating’ dengan perempuan tu. Ustazah, kenapa Allah buat begini kepada saya? Kenapa Allah kejam? Kenapa Islam benarkan suami berseronok-seronok tapi membiarkan isteri dalam derita?”

ustazah : Dulu sebelum nikah, saudari selalu keluar ‘dating’ dengannya?

“Err, ya. Ber’couple’ sakan,” jawabnya lambat-lambat.

MasyaAllah .. mengapa kita sengaja "menempah musibah" kepada diri sendiri ? buat semua pembaca , a great marriage is not when the perfect couple comes together . it is when the imperfect couple learns to enjoy their diffrent ^____^ .

2 comments:

Yanty Lee said...

I hope i will have the bless marriage from Him.

Abang Karu said...

done follow sini.....jika sudi follow la kita kembali :)