Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 15 September 2012

monolog : CINTA ADAM DAN HAWA

duhai insan bergelar wanita ...
"indahnya menjadi wanita yang disayangi Allah dan dirindui Rasulullah"

 wanita yang dahulu nya tidak menutup aurat mula mendidik dirinya dengan menutup aurat . berpakaian longgar dan mula memperbaiki akhlak ke arah yang lebih baik .
 wanita yang telah menutup aurat ,mula melabuhkan tudung mereka supaya lebih terjaga maruah nya. mula memperbanyakkan ilmu dalam diri dan cuba sedaya upaya untuk menjadi wanita yang sempurna ,
 wanita yang berpurdah mula mendewasakan diri dengan ilmu , iman dan memperjuangkan islam serta tidak berputus asa dalam menyeru wanita lain supaya menutup aurat mereka .

 terlalu indah wanita ini , lebih dihormati dan disayangi , terjaga dan dilindungi Allah ! mereka tahu untuk meletakkan sifat malu yang sebenarnya dalam diri dan menjaga pergaulan sesama islam . sesungguhnya , wanita ialah hiasan dunia dan seindah hiasan adalah WANITA SOLEHAH .

SEORANG GADIS YANG MEMBIARKAN DIRINYA DIKERUMUNI , DIDEKATI DAN DIRAPATI OLEH LELAKI YANG BUKAN MAHRAMNYA , CUKUPLAH DENGAN ITU HILANG HARGA DIRINYA DI HADAPAN ALLAH !!!!

duhai insan bergelar lelaki ..

 lelaki terindah dimata wanita bukan lah lelaki yang tampan melainkan lelaki yang tahu menghormati seorang wanita .
 lelaki gagah dihadapan wanita bukanlah yang paling kuat ototnya melainkan yang mampu mendengar,memahami dan mengerti curahan hatinya .
 lelaki yang soleh bagi wanita bukan sekadar yang banyak ilmu agama dan rajin ibadahnya tapi yang paling mulia akhlaknya .
 lelaki yang kaya bagi wanita bukanlah yang banyak hartanya tetapi yang pandai bersyukur kepada Allah .

1 comment:

Kekzamanis said...

Hai Eiyqa! MM datang bawa entri untuk kamooo! Hope u like it..

http://pape-jer.blogspot.com/2012/09/sesi-promot-blog-kumpulan-b1.html

Happy blogging! ^__^