Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Sunday 5 August 2012

Eiyqa = Exam stress + dizzy feeling

‘Exam oh exam’. Kenapa mesti wujudnya ‘exam’? Apakah rasionalnya ‘exam’? Dunia ini memerlukan ‘exam’ kah? Kenapa para akademik begitu taksub dengan istilah puaka ini sehingga terasa tersiksa pelajar-pelajar dibuatnya. Kasihan mereka. Terpaksa mengharungi musim ‘exam’ seolah-olah mengharungi musim satu wabak penyakit. Ia datang dan pergi membawa segala macam jenis sindrom. Bagi mereka yang tidak tahan, lemah imun psikologinya, sindrom ‘stress’ dan kemurungan akan menghinggap seolah-olah taun yang merencam sistem pencernaan.

Malangnya, wabak ini wabak bermusim.Selagi berstatus sebagai seorang pelajar jangan harap ingin lari daripadanya. Kitaran ‘exam’ sentiasa berulang. ‘Exam’ datang dan pergi tetapi perginya pasti kembali!!



dan sekarang wabak tu dah pun berjangkit pada eiyqa.kalau dulu lepas SPM eiyqa sekadar menghabiskan masa dengan makan dan tidur tapi selepas eiyqa kembali dalam dunia study sebagai seorang mahasiswi (cewah! hehehe..) eiyqa dah takde masa lagi untuk semua tu. facebook pun dah tak terbuka,blog ni pun sekadar coretan sementara untuk lepas tekanan ni.time study mula lah buku penuh semeja menelaah pelajaran sampai ke malam, macam kerja over time pula.nak tak nak kena paksa diri kalau nak BERJAYA !! ye dak? ^^.


apa2pun eiyqa berharap eiyqa akan dapat yang terbaik!Mungkin lepas ni, akan jarang meng-update belog. Ye la. Study diutamakan, pencapaian didahulukan. Otak Eiyqa ni, tak la terror mana. Tak belajar, maka tak tau la nak jawab apa gamaknya.

"Ya Allah , kau permudahkanlah segala urusanku,berikanlah aku kekuatan dan berikanlah kepadaku kejayaan di dunia dan akhirat" Ameen Ya Rabal-alamin ... :D :D :D

2 comments:

Qa Thyqa said...

kejayaan mmg mmerlukan pengorbanan...kita mmg kena paksa diri kita sendri..tinggalkan semantara pape yg membuatkn kia khyal :)

cik chenta said...

yup betul tu! tp bukan perkara mudah.. perlu semangat yang tinggi nak tinggal semua ketagihan tu hup3 =.=''