Ensiklopedia Doktor Chenta

Monday, 20 August 2012

Dah tua rupanya..

orang kata raya kasi meriah baru gempak ye dak ? eiyqa pun tak payah cakap lah memang berkelip beraya tahun ni ! tahun ni eiyqa menjelajah ke kampung di mersing . pagi2 raya tu eiyqa dah mandi awal2 konon takut tertinggal nak pergi beraya , mula2 parent eiyqa ajak pergi beraya dekat rumah tok saudara . semangat eiyqa melangkah kaki nak beraya tu tapi time balik muka macam hampa gas je tak dapat duit raya . sabar je lah masa tu .

malam tu pergi beraya rumah kawan2 ayah , pun tak dapat duit raya !
esok tu turun JB pula . Almaklumlah saudara mara ramai sangat la kan . tunggu sampai kebas di buatnya poket duit masih segan silu nak masuk . rasa berair je mata ni haa tengok adik2 pegang duit raya . baru sehari beraya dah dapat RM50 ! eiyqa RM10 pun mujur sangat lah tuh .

bila orang tanya umur semua terkejut ! apsal..? umur tak sesuai dengan rupa . ok seriously eiyqa cakap eiyqa muka tak cuns macam korang okaip ^__^ . muka terlebih matang hikhok . 
tapi tahun ni adalah tahun frust eiyqa sebab duit raya eiyqa paling sikit . sadis tol =..=' !

bila tengok budak2 beraya , rasa macam dah tak semeriah dulu . kalau dulu time eiyqa beraya 1 kampung eiyqa round collect duit raya ! sekali balik comfirm dapat RM250-RM300 ! terasa sebentar nikmat jutawan tu . tapi budak2 sekarang dah tak macam dulu lagi ? kemana mereka pergi ya ? sibuk dengan pelbagai rancangan menarik di tv ?? OMG ! korang rasa patut ke ?


1 comment:

NuRul~ said...

Sama ! Saya pun tak dapat banyak sangat duit raya.. org tk pandang budak besar.. ehehe..