Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Monday 6 February 2012

ingin jadi pasangan yang romantik?

 hai readers...
saat2 macam ni sedang sibuk melayan perasaan rindu terhadap my wink2 tuh hehehe....
yela..sape tak pernah rasa rindu kan...
nak ubat rindu memang susah juga tapi kalau cik eiyqa kan,cik eiyqa lebih suka
melepas rindu melalui puisi hehehe!!
memang eiyqa minat bab2 jiwang2 nih...
tapi rekaan eiyqa hanya sekadar suka-suka dan tidaklah sehebat penulis puisi kat luar sana tuh...
nie eiyqa reka khas untuk my wink2!
~eiyqa syg aiman cgt3!~ :))




special for my wink2 :
Kasih ..
aq bkan TUHAN yg bisa memberimu segala yg kau inginkan ..
tp, aq pnya cnta yg tak bisa d’beli dngan wang ..
kasih..
aq bkan MALAIKAT yg melindungimu d’saat engkau terluka..
tp, aq juga bisa mrasakn skit yg kau rasa..
kasih..
aq bkan pangeran yg gagah n perkasa d’kerajaan yg megah..
tp, aq pnya kerajaan yg kukuh d’hati tmpatmu bernaung..
kasih..
aq bkan pahlawan yg bisa memerdekaknmu..
tp, aq rela berkorban demi kebahagiaanmu..
kasih..
aq bkan siapa yg harus ada hatimu..
tp, aq ingin cinta n kasih syang drimu yg tlus n ap adnya menerima aq..
aq mencintaimu kasih...

yuhuu..amacam..??jiwang x cik eiyqa hehehe...puisi ni cik eiyqa saje2 reka untuk my wink2...da memang tabiat cik eiyqa mengarang puitis cinta disaat rindu kembali hehehe ^^....
sorry lah puisi ta sedap..tapi ikhlas dari hati taw... :))

muach3 kamO_o syg.... :p




thats all ok....sekali sekala kan kita kena lah be romantis taw baru relation tu ada seri hahaha!!!
keep going dear!! eiyqa nak bg tahu korang amalan2 romantik yang korang boleh buat hehehe....


amalan romantis kasi cinta lebih sweet like honey ^^


:51: Album Gambar
Beli sebuah album dan korang letakkan gambar korang dengan boy/girl korang tuh. Setiap muka surat , korang letak lah kata-kata yang indah . Baru lah lebih hayati ,and menarik kan ? Cuba lah ^^ eiyqa pun ada buat satu ALBUM CINTA.
hehehe ^_^ . Tapi , album tu my wink2 pegang kan.... 
:h:


:60: Sekumtum Bunga
Ini bagi lelaki .. Letakkan sekumtum bunga di hadapan pintu rumahnya di pagi-pagi hari .. Mesti si dia seronok gila bila tengok bunga ada di di depan pintu rumah sebelum pergi keje or kolej . hehe .Walaupun harga sekumtum bunga itu agak murah tetapi nilainya pada si dia amatlah berharga dan lebih berharga daripada harga harta bendanya sendiri . hehe :h:

:54: Message Puzzle
Ini menarik untuk dipraktikkan . Tapi , eiyqa tak buat lah lagi . hehe .Korang buat sebaris ayat cinta.. Kemudian potong kan nya , menjadi puzzle.. Berikan pada si dia untuk mencantumkannya. For sure korang takkan menyesal punya bila lihat reaksinya menyelesaikan puzzle tu. Wah , romantiknya ! :h:


:47: Puisi Romantik
Luahkan cinta korang tu melalui puisi atau madah ciptaan korang sendiri dan berikan kepadanya. Lebih baik lagi korang semburkan lah minyak wangi kesukaannya di atas kertas itu . Cara ini akan mengingatkan si dia pada kamu sentiasa. macam eiyqa ni duk mengarang tiap2 hari kan hehehe....:h:


:33: Love List

Berikan si dia senarai atau 10 sebab kenapa korang mencintai si dia. Tuliskan dengan ikhlas dan jujur . Sebaiknya , korang hantarkan melalui pos kepadanya. Kalau korang hantarkan sendiri . ia nya tak menunjukkan ianya istimewa . Malah , perkara yang biasa je tuh . hehe . Cuba lah , pasti si dia , akan lebih mencintai diri korang . :h:


:27: Gambar Terbaik

Korang tengok balik gambar-gambar yang korang pernah 'snap' dengan si dia.. then korang carilah gambar yang cantik dan ada kenangan manis . orang Framekan gambar tersebut , dan hadiahkan kepada nya! Pasti si dia suka dan tersenyum melihatnya ! Try lah .hee~~ :h:


:108: Hadiah Buatan Sendiri

Bagi yang ada kelebihan menjahit , bolehlah korang gunakan kelebihan yang korang ada . Korang buatlah skaf untuk si dia .Tak pun , korang beli sapu tangan ke , jahit nama korang dengan si dia . Dan hadiahkan lah kepada nya . eiyqa jamin , pasti dia suka melihatnya . Dan kepada orang lain yang tak tahu menjahit , korang boleh jugak buat kad sendiri yang cantik dan menarik . mesti si dia kagum dengan kamu . Dalam kad itu , boleh lah korang luahkan perasaan cinta kepada si dia ..yang ni eiyqa tak try lagi..eiyqa bukan seorang yang kreatif ok,full stop...tapi sedang belajar ni hehehe.... :h:


:81: Kongsi Rahsia

Ok , ini pun menarik . Korang beritahu lah rahsia korang kepada si dia yang tidak pernah korang beritahu pada sesiapa termasuklah mama n papa korang . Si dia pasti akan berasa bangga dan dihargai kerana korang begitu mempercayainya. Dengan cara ini , dia sudah yakin yang korang betul-betul mencintainya! :h:


:74: CD Lagu kegemarannya

Hadiahkan CD lagu kegemarannya . tetapi , biarlah yang berunsurkan cinta . Pasti dia menghayati lirik-lirik lagu yang kamu beri kepada nya . Kata kepada yang lagu itu , amat bererti bagi korang sebab ianya mewakili hati korang untuk si dia . hehe . menarik kan ? :) ..tapi eiyqa tak pernah lagi lah bagi cd kegemaran my wink2 tuh..tolong nyanyikan ada lah ahaks3!~:h:


:64: Menonton Wayang
Hehe , biarpun korang bercinta, namun ada jugak selera korang dengan si dia yang berbeza kan ? Apa kata , korang korban kan sedikit , untuk menonton movie kegemarannnya , biarpun korang berkorban , dari situ , si dia akan lebih sayang korang dan mengetahui ,bahawa korang benar-benar mencintainya. dan si dia yakin yang korang boleh mengikut ke mana saja kerana cinta korang tu. Dan lagi satu , bila dah tengok wayang tuh , jangan dibuang pulak tiket wayang tu . kumpul dan simpanalah . satu hari nnti , korang tunjukkan yang korang masih simpan lagi tiket-tiket wayang tu sbg kenangan korang dengan si dia ^^ :h:

ok lah tu je yang eiyqa boleh kongsikan dekat korang....yang suka like..yang menyampah angkat kaki blah ok....hehehe ^^

3 comments:

Unknown said...

alahai saya xpernah kapel. agaknya xcukup romantik kut. ngahaha

Razil Tahir said...

segan la nak romantik2 nie... heheheh

Nana said...

yaa...setuju..