Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Wednesday 11 January 2012

to be a millionaire!

yes!! alhamdulillah duit dalam akaun aq makin meningkat meskipun hanya sekadar megoyangkan kaki dirumah hehehe :p .... teringin juga nak jadi macam tuh....?? perkara senang saje...ini aq tujukan kepada yang sudah menerjah dunia blogger..yang belum ade blog..?jangan susah hati der.... DAFTAR SINI !! ^^...kalau xtahu nak edit or buntu idea utk dipostkan kat blog korg tuh jgn wisau2 key...just inbox dekat my fb,tq... :)

tapi sebelum korang sambung baca entry yang aq tulis ni,korg kena TEKAN SINI dan KLIK SINI dulu!!!wajib taw...

ok...untuk menambahkan pendapatan korg dengan hanya menerusi dunia blog cuma perlu DAFTAR SINI ! mudah bukan..?
ikot step register tuh dan post kan code iklan di wall fb korg atau dalam blog.....

ok2 dah2 fikir pasal duit...nie nak cakap tentang dunia cinta hak3!! aq nak bgtahu ada 6 larangan dalam bercinta!! kalau nak hubungan korg kekal,waspada lah ye hehehe.. :p



1. Jangan Bercinta Kerana Harta !
Sorry to say lah kan . Tak de gunanya hidup dilimpahi dengan harta , tapi tanpa cinta . Harta datang dan pergi setiap saat . "Cinta" yang sesat dapat diperoleh setiap saat , tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta . So , renung-renungkan lah ye ?

2. Jangan Bercinta Kerana Simpati !
Rasa tertarik dan simpati terhadap seseorang seringkali disalahertikan sebagai CINTA .Perasaan itu bukan cinta ! Ia boleh berubah dengan beberapa faktor seperti rupa paras , harta , tempat dan keadaan .  Perasaan itu buta , tidak tahan lama , dan tidak tahan diuji . Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan membuat mata . 

3. Jangan Bercinta Kerana Rupa Sahaja !
Kecantikan fizikal memang indah dan mudah saangat menggoda sesiapa sahaja , tetapi  ianya bolh luntur kerana usia  . Oleh itu , apa yang lebih penting ialah kecantikan dalaman seseorang kerana ianya tidak akan luntur selagi nyawa dikandung badan :)

4. Jangan Bercinta Untuk Kepuasan Nafsu !
Seks penting dalam perhubungan suami isteri , namun ianya tidaklah boleh dijadikan sebajai tujuan utama mencari pasangan . Seks hanyalah salah satu bahagian dari pernikahan . Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang diciptakannya sendiri :)

5. Jangan Bercinta Kerana Paksaan Keluarga !
Sebelum itu , aq nak minta maaf if aq tersalah kata yer . Seorang anak harus berbakti kepada keluarga , namun , tidak boleh menyerah dalam hal percintaan , sekiranya korang pasti yang mereka salah dan korang benar. Berdoalah dan berikanlah penjelasan kepada mereka bahawa korang tak setuju dengan apa yang telah ditetapkan untuk korang . 

6. Jangan Bercinta Untuk Membalas Jasa!
Eh , dah macam cerita Soffiya pulak ! Korang tengok dakk ? Rugi ! haha ~ Ok . Ok . Orang yang telah berbuat baik kena dibalas baik , jangan balas dengan CINTA .Ingat !! Jangan bercinta tanpa pengertian dan keikhlasan . Daripada mengundang derita , lebih baik mengelakkannya . Banyak lagi cara lain yang lebih ikhlas untuk membalas budi dan jangan memaksa diri untuk menerima seseorang yang bukan pilihan kita :)




No comments: