Ensiklopedia Doktor Chenta

Saturday, 21 January 2012

tips menjaga hati pasangan!



aku bukan doktor cinta,tp aku juga bukan doktor sendiri..tp aku hanyalah eiyqa..manusia biasa ..aku bukan terror sgt pasal nak jage ati pasangan,tp aku tau la kot ckit2 mcm mane..huhu..poyo x aku??aku mmg poyo..bukan nak kate ape....,sebelum tu nak tanye sikit,siapa syg kekasih die..??kalau syg buktikan dengan TEKAN DISINI!! haha..!

"weh cik kak,dah dah la tu merepek.."

er..sory2..terlebih berangan..er..ape ek care nak jage ati pasangan kite??mari kite terjah,ha...tu..tgk 2 org pasangan tu..ngah watpe la tu..ish2...peargh..!!die g makan awek die idop2!!ape ni...ish!!

"pup!!" sound effect jen kene baling kasut..

ye la..ye a...aku cube serius k..smbil2 makan roti kaya ni mmg sedap menaip..ala..tu perkara wajib..jgn tnye plis....ok..kite mulakan sesi kita dgn nyanyian lagu Menuju Puncak..tapi sebelum tu KLIK SINI DULU! kalau tak,tak nak kawan! werk!! :p

1.bile awek kite ni merajuk..
stress kan bile awek merajuk???sumpah stress..nak baling hanset je rase..len la kalu die ngajuk tepi kite.gode2 ckit da ok..bagi choki2 ke..tp,ni ngajuk dlm telepon..ai..trase nak baling kasut je.. =p  so,aku nak bagi 1 skill nak hentikan awek merajuk..ha..gni,mase awek kite ngajuk tu,kite wat xtau die ngajuk..agak2 die x benti agi ngajuk,kite pulak yg ngajok!!ngah3..pastu letak tepon,bagi die pujuk kite..ngeh3..terbaik x skill jen??try la kalu x caye..kompem terbukti..agak2 die x tepon,korunk tutup tepon,tido sampai minggu dpn..

serius2..

2.mase pasangan kite memegang tangan kite
ni slalu berlaku mase keluar date la kire..cube kite jadi pasangan yg memahami..sebenarnye si dia nak kite pegang tangn die.n main2 jari die..jgn plak kite g tarik jari die sumbat dalam idong kite..mmg die x mara,kekasih kan.tp mane tau balik umah tu die samak siap ngan air tanah..

3.bile si die katakan bahawa die nak stop ngn kite
ayat ni slalu keluar dari mulur pompuan..senang sungguh die keluarkan ayat2 gni..tp..ketahuilah..sebenarnye die masih perlukan kite n die masih nak kite ni kepunyaan die..so,kalu die kate die nak clash ke..korunk senyum n buat muke rilek sambil korek hidong..tgk esok,xpon lusa..die cari kite lagi..tp jgn la gtu...name post pon nak jaga hati..so,pujuk la die..bg ayat2 manis kat die..contoh,"ayang x kesian kat abg ke???"er..jap..ni mcm ayat bapuk je..er..

4.bile si die berase takot
xkire la takot ngn anjing ke...ngan laki lain ke..ngan pencegah maksiat ke..er..so,tugas kite sebagai pasngan adalah bg perlindungan kat die..jage die..bg die rase selamat..selit je die bawah ketiak kite.jd la hero kejap..walau kite pon takot..er..

5.kalau die pukul kite
bukan la pukol gadoh ke ape..tp mcm die ngajok,die pukol2 kite..tampar2 lengan kite.sambil nagis2..so,kite xleh biarkan die gtu..tp,cube pegang tgn die..jgn bg die terus wat gtu..pujuk die ngan ayat2 yg boleh buat die sejuk..mcm ni cotohnye.."ayg,cube bayangkan lepas ayg mandi ayg dok dlm peti ais frozen"..
kompem die rase sejuk n x pukl kite da..

6.kalau die kate i love u
sebenarnye kata2 dari seorg yg bernama pompuan sukar untuk kite faham..sebenarnye,ape yg di katakan adalah lebih dari yg kite faham..er..formal nye aku..gni la,die kate i love u..so,die syg kite..tp,ape yg kite paham,xsetanding ngan ape yg die nak gtau kite..er...pape je la..

7.bile die berdiam
jgn lapulak kite berdiam..tp cube tnye ape masalh die..kenape die diam..mayb die nak perhatian dari kite..ni x..die diam,kite pon diam..last2..5 jam date,aku tgk ko,ko tgk aku..tp ak tgk ko biase je..ko je tgk aku pelik..kenape??ade coklat tepi bibir..ko x tegor..sampai ati ko..er..

8.bile die mula menangis
kite hanyalah perlu pegang die dan jgn keluarkan sepatah pon perkataan..ni care terbaik..tp..kalu kite wat gni,kompem si die mara..tp faham la..ni la care erbaik bg seorg lelaki.

9.bile si die mara kite
bnyak sebab die mara kite..kite leset tahi idong kite kat die ke..kite ngorat awek2 swit mase kite date ke..mmg la die mara..so,ade la 1 care nak jage ati die.. bak kate teddy,nyanikan die sambil petik gitar..peargh..teddy slalu wat mende2 ni...kalau aku pompuan,ompem aku jatuh cinta ngn die..dah la comey..haha


dah habis baca..??ringan2 tangan untuk lepas stress DISINI ye hehehe :)

waktu2 macam ni syok nye layan lagu ombak rindu tu..teringat lirik lagu die..bertul2 aq jadi tertarik aw! hehehe..

tuhan tolong lembutkan hati dia utk terima ku seadanya kerna ku tak sanggup..kerna ku x mampu hidup tanpa dia disisiku..tuhan,aku tahu banyak dosaku..haya ingat mu kala duka ku..namun hanya kamu yang mampu membuka pintu hatinya untukku! :)

No comments: