Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Sunday 29 January 2012

kembali kepada bekas kekasih?

Si dia tersenyum di hadapan anda. Senyuman yang mengingatkan anda kepada saat pertemuan pertama anda dan si dia…
Kata- kata yang terkeluar seiring dengan suara halus yang sememangnya menyentuh jiwa dan perasaan anda. Raut wajah dan warna mata mula mememecah masuk ruang memori anda…
Pasti timbul persoalan di mana salah seorang daripada anda akan terfikir untuk kembali bersama..
Berfikir sebelum bertindak. Tips di bawah dapat membantu anda untuk membuat keputusan samada untuk kembali kepada bekas kekasih anda atau tidak.

5 sebab mengapa anda perlu kembali kepada Bekas Kekasih Anda

1. Anda terlalu muda: Ataupun anda terlalu muda dan belum bersedia untuk mempertahankan hubungan cinta anda. Salah satu sebab umum mengapa putus cinta adalah kerana anda terlalu muda dan perlukan masa untuk menimba ilmu dan pengalaman kehidupan bersendirian. Apabila anda telah sedar bahawa anda telah bersedia, ini adalah peluang terbaik untuk kembali kepada si dia.
2. Kedua- dua anda ingin kembali: Jika kedua- dua ingin bersama kembali maka, terlalu jelas sekali anda berdua sepatutnya kembali bersama. Akan tetapi, jika salah seorang daripada anda sahaja yang mengharapkan untuk kembali maka, adalah sukar untuk menyambung semula hubungan cinta tersebut.
3. Faktor Keselesaan: Anda telah mengenali si dia dan selesa jika bersama si dia. Apabila bersama, seperti biasa si dia akan melakukan perkara- perkara yang anda senangi dan sukai. Si dia juga telah dikenali oleh keluarga atau rakan- rakan anda. Sifat- sifat si dia menjadikan anda selesa. Jika perkara ini berlaku, untuk bersama adalah sesuatu yang sepatutnya.
4. Si dia adalah Cinta anda!: Anda betul- betul cintakan dan sayangkan si dia. Kebaikan dan keburukan si dia sudah kesempurnaan bagi anda. Cinta dan sayang anda terhadap si dia menjadikan anda seorang yang betul- betul komitmen terhadap perhubungan cinta anda. Jika keadaan ini berlaku antara anda dan si dia, kembalilah bersama.
5. Anda dan si dia masih berkawan: Ramai yang tidak setuju untuk berkawan baik dengan bekas kekasih. Keadaan ini akan memberi kesan negatif terhadap hubungan cinta anda yang mendatang. Akan tetapi, jika perkara ini terjadi dan dalam masa yang sama hubungan kawan ini bertukar menjadi hangat. Apa salahnya untuk kembali jika sama- sama inginkannya.

5 Sebab Untuk tidak Kembali bersama Bekas Kekasih anda

1. Si dia curang: Curang lebih daripada sekali adalah suatu penghinaan buat anda. Si dia seorang yang curang dan merahsiakannya daripada anda. Adalah lebih buruk apabila si dia sanggup menipu dan akhirnya rahsia curangnya terdedah. Manusia seperti ini berkemungkinan akan melakukan perkara yang sama jika kembali bersama anda.
2. Anda Kesunyian: Sunyi kerana sudah menjadi “single” adalah perkara yang akan berlaku kepada anda apabila putus cinta. Namun jika ini alasan anda untuk kembali kepada si dia adalah lebih baik jangan! Beri diri anda sendiri ruang dan masa untuk berfikir dengan lebih rasional. Jika kembali kerana anda kesunyian, sudahkah anda berfikir perkara lain yang selain daripada kesunyian?
3. Tiada lagi “spark” antara anda dan si dia: Mungkin anda telah letih terhadap semua “drama” dan pemainan cinta yang akhirnya memakan diri anda sendiri. Keadaan ini akan menyebabkan anda bosan dan akhirnya tidak menemui apa- apa perasaan terhadap si dia. Jangan paksa anda untuk menyintai si dia kerana ini akan memburukkan keadaan diri anda.
4. Tiada keserasian: Tiada persamaan adalah lebih baik daripada tiada keserasian. Walau apa pun alasan anda dan si dia berpisah sebelum ini jika salah satu daripada alasannya adalah tidak serasi maka, lebih baik jangan sambung semula hubungan jika kali ini anda berdia sekadar berpura- pura anda dan si dia adalah serasi.
5. Si dia sudah berpunya: Jika si dia telah pun berkahwin ataupun dimiliki insan lain adalah lebih baik anda berundur dan menerukan kehidupan yang baru. Walaupun si dia sanggup menghentikan hubungannya dengan pasangannya ini belum menjamin kebahagiaan anda dan si dia. Jangan jadikan diri anda batu penghalang kepada kebahagiaan orang lain.
Berfikir sebelum bertindak :)
Salam Cinta dan Kejayaan!

No comments: