Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Friday 27 December 2013

Remaja Islam Dulu Dan Kini

Bismillahirahmanirahim ....
kalau dulu sultan Al fateh menawan konstatinople ketika berusia 20-an , dikatakan kejayaan sultan Al-fateh adalah kerana Sultan Muhammad Al Fatih tidak pernah meninggalkan solat wajib sejak baligh & separuh dari mereka tidak pernah meninggalkan solat tahajud sejak baligh. Hanya Sultan Muhammad Al Fatih saja yang tidak pernah meninggalkan solat wajib, tahajud & rawatib sejak baligh hingga saat kematiannya.

Usamah bin Zaid mengetuai akatan tentera perang ketika berusia 19 tahun

tapi kita? apa sumbangan kita pada agama islam ? dah berapa lama kita menghela nafas di muka bumi Allah tetapi apa yang kita gunakan masa yang diberikan oleh Allah?

sibuk duk sambut birthday,lepar tepung bagai,duk sibuk wish kemain meriah lagi di wall FB,sedar tak sedar usia telah berganjak dan ambang kematian makin hampir sebenarnya !

sedang Rasulullah merasa sakinya kematian walhal malaikat mencabut nyawa baginda dengan penuh lemah lembut,inikan kita yang bergunung dosa??!!! Allahuakbar !!!

sedarlah wahai generasi akhir zaman ............

kenapa dikau bermegah dalam melakukan dosa dan maksiat?
tidak engkau terfikir bahawa malaikat maut itu menjengah mu 70x sehari !!!!!!!!??


remaja kini,
perempuan merempit motor,hisap rokok,naik motor bersama kekasih,dating,itu biasa...

perempuan mendedahkan aurat,freehair,pakai seluar baju ketat,makeup berlebihan, tudung singkat dan jarang,itu biasa.....

lelaki dan wanita bersentuhan antara satu sama lain,itu biasa...

mewarna rambut,cukur kening,itu biasa....

TAPI KENAPA WANITA YANG MEMAKAI PAKAIAN MENUTUP AURAT,YANG CUBA BERUBAH KEARAH YANG LEBIH BAIK DIKATAN KOLOT SEDANGKAN ITU YANG MULIA DISISI ALLAH !!!

bila dinasihat tidak mahu dengar ! katanya kubur lain2 ! ya memang tapi aku punya tanggungjawab sebagai khalifah dalam menegakkan agama Allah ....

bila dinasihat,anda menyindir ..

harta,kecantikan,pangkat,hotstuff ke apa ke semua tu tak penting !!

Jangan sesekali bangga dengan kebaikan yang kamu buat,bagi tahu kat semua orang,update kat laman sosial ! tetapi berebutlah dalam melakukan kebaikkan dan biarkan ia rahsia .

sedarlah wahai remaja,engkau merupakan generasi ISLAM yang AKAN MENEGAKKAN AGAMA ISLAM !!! dunia akhir zaman ... banyak penipuan dan pemesongan dalam agama seperti syiah,wahabbi dan sebagainya ! banyak hadis2 dan ayat quran palsu dikeluarkan maka berhati2lah kamu diakhir zaman ini . PINTU TAUBAT MASIH LAGI TERBUKA SELAGI AJAL TIDAK MENJELANG TAPI SEDARLAH AJAL ITU SANGAT HAMPIR !


ASTAGHFIRULLAH YA ALLAH ....... ASTAGHFIRULLAHALA'ZIM .....

# dunia adalah penjara bagi orang mukmin,Ya Allah,berilah kami kekuatan ,lindungi kami dari azab api neraka mu dan ampunkan dosa2 kami,kedua ibubapa kami,guru2,sahabt2 dan kaum kerabat kami,amin Ya Allah !! chenta mohon maaf andai ada silap dan salah :)

2 comments:

nana said...

A good reminder for everyone including myself. Thanks for this. Inshaa Allah kite same-same cube utk berubah. Biar sikit dari takde. Yang penting ikhlas kerana Allah Taala :)

Unknown said...

huhu...tomorrow is my birthday....mean,death is coming beside to me...Allahu.....