Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Thursday 11 April 2013

Berani Untuk Berubah!

Semua orang ada kisah silam masing2 . sama ada baik atau buruk semuanya boleh dijadikan iktibar dan pengajaran dan chenta percaya dalam setiap hati manusia pasti ada feeling untuk berubah ke arah kebaikkan . 

be open minded,cuba renungkan zaman sekarang dah berapa ramai ulama' meninggal dunia? tak kurang juga sikap umat islam sekarang yang kembali ke zaman jahiliah , mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram ! upload gambar couple dalam facebook , gambar tak tutup aurat , dengan baju ketatnya , ada yang freehair , pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan semua itu dah jadi perkara biasa ! Allahurabbi ! itulah salah satu petanda bahawa kiamat sudah hampir !!!

sekali upload , 500 likers dan 1000 komen !

"oh so sweet!"
"semoga berbahagia sampai syurga :') "

tak perlu nak bersweet bagai kalau makan minum pun mak ayah yang tanggung ! tak perlu berbangga dengan gambar atau status yang melaghakan even ramai likers sekalipun kalau dosa berjalan tanpa henti ! bersihkan hati , bersihkan jiwa . Sesungguhnya islam itu adalah agama yang indah jadi ikutlah syariat yang telah ditetapkan oleh islam .

upload gambar pakai baju ketat,tak ikut syara' then tulis "titew ta tomey pon :')"

tak perlu lah nak upload gambar banyak2 dalam facebook ke blog ke twitter ke atau segala jenis pakcik webie expecially for girls take a note ! jaga lah maruah , jadilah mawar berduri dan berlian permata yang paling mahal . hanya mampu dilihat dan disentuh oleh insan yang layak sahaja . jagalah diri , pamerkan dan hadiahkan kecantikkan untuk suami je,jadi yang limited edition untuk suami kita yang halal bukan jadi barang second hand yang sudah puas ditatap orang ramai,disentuh dan bertukar milik akhirnya dibuang ! be the limited girls for your husband bukankah itu lebih baik :)

sometimes ada juga yang feel "layak ke untuk aku berubah? aku ni dah lah %#$@! " actualy kenapa perlu takut untuk berubah? takut dipinggirkan kawan2? takut nak tinggal gf/bf? takut diketawakan oleh orang lain? BUANG SEMUA SIKAP NEGATIF INI DAN POSITIFKAN MINDA ! memang kita tidak boleh mengubah kisah lama tapi kita boleh bertindak untuk membina sejarah baru ! pedulikan apa orang nak cakap yang penting kita tidak terpesong jauh dan ingatlah Allah sentiasa membantu hamba2nya dan sentiasa bersama2 dengan hamba2nya .

tatkala hati berasa terkilan disaat kita melakukan dosa,rasa serba salah,rasa menyesal itu tandanya bahawa iman masih ada ! cuba berubah ke arah yang lebih baik ! jangan sampai Allah tarik nikmat iman sampai dosa pun kita tak takut , tiap hari bergelumbang dengan maksiat ! Nauzubillah .



try and try again ! nothing is difficult than trying but nothing is impossible ! how far is far , how high is high ? you will never know until you try ! yakin lah dengan diri sendiri dan yakinlah dengan Allah kerana Allah lah sebaik2 tempat mengadu dan tempat meminta pertolongan . just believe yourself ! semoga Allah berikan kekuatan ke arah kebaikkan kepada umat akhir zaman , ameen .

#mohon maaf andai ada khilaf dan salah , bersama dalam muhasah dan membaiki diri ke arah yang lebih baik . ordinary person typewriter is doktor chenta :)

1 comment:

Unknown said...

betol tu dik..tak de orang lain dapat ubah kita..melainkan kita sendiri..perlu berani untuk berubah...untuk jadi yang terbaik :)