Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Monday 1 April 2013

Dont Be A Loser

Zaman sudah berubah,dunia makin maju.kalau masa chenta belum mumayiz lagi tu,tahu nak main je.kadang-kadang keluar dengan kawan2 lumba basikal,main dalam lumpur,main masak2 and the sweet memories is main kahwin2 hahaha.terasa diriku begitu nakal ! tapi itu semua coretan klasik nasional gituh , kalau tanya budak2 sekarang haram sepatah tak kenal

"ting ting tu mainan apa ek??"

actualy tangan 24jam sibuk exercise godek2 galaxy tab , iphone5 serba mahal.budak2 sekarang kalau bab facebook,twitter,blog,space memang senang masuk ! oh alangkah indahnya andai buku text biology semudah facebook , mesti chenta dapat A+++ biology masa form 5 dulu choi ! 

sometime ada juga yang rajin jadi promoter tanpa gaji

" hai u all , tolong ADD/FOLLOW this guy JEJAKA TOMEY2 ! dia baik :') "

oh dear , what wrong with you huh ? sebenarnya tak salah pun nak bercita2 untuk menjadi glamour plus hotstuff bagai tapi ada juga sesetengah hotstuff FB terutamanya si gadis cilik ni chenta tak berapa support lah kalau nak menggedik2 di FB tu . kejap pakai tudung,kejap tak dengan bajunya sendat macam sarung balut nangka ! itu belum masuk part yang jenis pakai tudung tapi lengan pendek , tudung tu sekadar untuk berfesyen atau macam mana sebenarnya ni ? sedih sangat kalau tengok budak2 sekarang , fitnah semakin berleluasa dan itu lah realiti ! REALITI AKHIR ZAMAN !

pengakuan dari hati , chenta sebenarnya bukan seorang penggodek webie yang profesional. chenta start main facebook masa chenta form 4 kalau tak silap chenta , itu pun kawan chenta yang buatkan untuk chenta.memang buta IT sangat , sampai nak update status pun chenta tak tahu hehe.profesion chenta as a blogger pun baru je 2 tahun , tak akil baligh lagi tapi budak2 sekarang darjah 1 hingus hijau2 pun dah ada facebook ! 

bila di godek2 kat wall fb chenta rasa bahang juga mata ni bila tengok para facebookers update status dan rata2 chenta yakin tak sampai 10% pun yang guna FB sebagai medan dakwah ! 

as a harith iskandar says in lawak ke der 2 movie " for me,orang yang update status or posting gambar yang entah apa2 adalah orang yang LOSER dan orang yang PALING LOSER ialah orang yang duduk sibuk komen status atau gambar berkenaan ! "

seriously truly fact ok ! paling kurang kalau korang update benda berfaedah pahala tu still korang dapat even status tu dah berdebu sekali pun kalau ada yang baca status korang tu pahala tetap berjalan ! mengajak orang lain buat kebaikkan pun dikira sebagai 1 jihad walaupun simple status " jom solat dhuha ! :) "

so rasanya tak perlu lah korang nak upload gambar atau update status yang merapu , sampai air teh ais pun nak upload dalam FB . tak sempat baca Bismillah , terus bukak blackberry camera then upload


status : oh see my tea ice !! sedapnyaaa~

400 likers,50 komentar .. starting komen

" bestnyaa..."
"sedapnya..."
"nanti belanja kita ek? :) "

hello2 , teh ice baru RM1.50 pun nak kena belanja ke? bayar sendiri siap cash la beb haha !
jadi pada semua yang high pro webie gunalah kepakaran yang ada pada korang sebaik2nya sebagai bekalan di akhirat nanti . manusia zaman sekarang kalau sebut soal mati sikit tak takut siap boleh masuk dalam agenda romantik lagi

"sayang , kalau abang mati esok lusa sayang jaga diri ye"

walhal solat subuh pun tiap2 hari subuh gajah , itu kalau solat ! nipisnya iman sampai bab kematian sikit pun kita tak rasa gerun.tak pernah rasa gentar di saat malaikat maut berada di hadapan kita,Allahurabbi .

hidup ini biarlah seolah2 hari ini adalah hari terakhir buat kita . sebarkan ilmu bermanfaat, zip mulut dari sumpah seranah , mengumpat , mengutuk even berzikir #@%$ pun stop kan lah . ye,mungkin kita tak mampu untuk menjadi yang terbaik tapi kita boleh berusaha untuk menjadi yang terbaik ! semoga Allah berikan kita kekuatan dan tempatkan kita di kalangan orang beriman , Ameen .

so far for all reader,lepas ni mungkin blog chenta kembali berdebu . Almaklumlah chenta sentiasa disibukkan dengan assignment tambah pula dah nak dekat2 exam ni , doakan "CHENTA DAPAT 4.FLAT" ameen ^__^ . jangan jemu untuk terus menggodek blog serba daif chenta ni ye meskipun kesibukkan melanda untuk update blog ni.

# mohon maaf andai ada kesilapan teknikal dalam berbicara , chenta is unperfect ! bukan publisiti yang di cari , bukan terasa diri ini terlalu sempurna tapi sekadar menunaikan tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi Allah untuk menegur antara 1 sama lain. nak ikut , just go on kalau tak nak ok fine.Yang penting chenta sekadar nak tunaikan amanah chenta sebab chenta tak nak nanti chenta dibebankan dengan dosa tak mencegah perbuatan yang mungkar ! walhal dosa sendiri pun tak tertanggung , Allahuakbar T_T

2 comments:

Uwais Al-Qarni said...

follow #1463

NURUL FILZAH said...

Trima kasih atas kesudian anda. Simple GA kami sudah bermula. sila check maklumat tntg anda. sekian,

http://sayaeesya.blogspot.com/2013/03/simple-giveaway-by-sandras-filzahs.html