Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Thursday 5 January 2012

Saya paling minat..!saya paling sukerr..!

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan suruh aku terima kamu
Ooh hati ku rasa sesuatu
Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
Oohh kenakah rasa itu
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu
Ooh ini cinta remajaku
Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju
Ooh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju
Ooh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku
mesti korg pernah dengarkan lagu yang didendangkan oleh najwa latif nieyh cinta muka buku.. sekarang nieyh un da glamour dgn lagu nya carta hati....kalau korg nak tahu aq mmg minat gilew kat najwa latif niey hahaha!!
SAYA SOKONG NAJWA LATIF..!!

segalanya mengenai najwa latif


Nama sebenar: Imratul Najwa Binti Abdul LatifNama panggilan: NajwalatifTarikh Lahir: 23 Mei 1995Asal: Batu Pahat, Johor.Karier: PenyanyiSekolah: SMK (P) Temenggong Ibrahim, Batu Pahat. JohorPelajaran: UPSR, PMR (7A1B)Idola: Justin BieberAlbum: Cinta Muka Buku (Penulis Lirik, Syafiqa Latif)
lam idop ni ade 2benda yg aq paling suka...najwa latif dan WARNA PINK hahaha!!!
ok..kenapa cik eiyqa suka warna pink..? =_='
hurm..aq akan jelaskan.....

Pink itu lembut
Tidak diragui dan diakui oleh aku,warna pink memang lembut.Warna ini sering dikaitkan dengan perempuan.Tu sebab bila gurl pakai baju yang kaler pink,ramai ja boy  yang usha.Bayangkan kalo aku jadi ais,dah lama cair.Errr??Betul??

Pink itu menawan
Tanyalah pada semua perempuan.sapa yang takda baju pink walaupun sehelai??Kalau takda,dah sah dia takda sifat-sifat keperempuanan.Bagi depa semua,takda baju pink ibarat makan roti tanpa kaya atau makan air kopi tanpa gula.Tengok!!!Betapa pentingnya pink dalam hidup depa.Errr??Betul??

Pink itu kemas
Kebanyakkan perempuan akan cakap mereka suka pakai pink sebab nampak kemas.Tak kisahla kalau pakai tudung atau baju atau apa lagi ek,kebanyakkan nya akan memilih pink atau merah jambu sebagai pilihan pertama.Berdasarkan kajian,sel saraf-saraf mata akan memberikan isyarat atau impuls ke bahagian neuron otak untuk mentafsirkan supaya memilih pink,dan otak akan bertindak balas memilih warna pink.Isyarat ni hanya ada pada perempuan.Err??Betul??

hahaha gilew ah!penjelasan yang xformal dan boleh lah diterima pakai an hehehe.....

CUT!!

cukuplah aq merapu..ok disebabkan aq skrg dah makin berlagak konon dr.cinta hahaha!! aq nak share kat korg tips2 mcm mane nk pujuk pasangan korg yg busy merajuk tuh hehehe.. (;

1. Terangkan perkara sebenar Adalah lebih mudah berkata benar dari berdusta. Ceritakan kepada si Dia apa yang berlaku pada anda dan tanya pada si Dia kenapa dia merajuk. Berterus teranglah (baca tentang 5 Tips Dalam Berpasangan) dalam perhubungan anda. Janganlah berselindung. Dengan mengwujudkan budaya bertanya dan berkata benar ini, dapat mengeratkan perhubungan kerana, anda mengambil berat si Dia. Ini juga bermaksud anda menunjukkan bahawa anda menyayangi dia. 
2. Bertolak ansurlah dan bijak dalam membuat keputusan Memang sukar untuk kita bertolak ansur tetapi tidak bermakna kita kalah sekiranya kita mengalah. Dalam situasi sebegini, anda haruslah bijak dalam membuat sesuatu keputusan. Sekiranya si Dia merajuk dan anda tidak berjaya memujuknya, gunakan gaya anda yang tersendiri dalam memujuk hatinya. Dengan ini, anda kelihatan bijak dalam membuat keputusan. 
3. Ucapkan kata-kata “manis” Manis tidak semestinya manis bukan? Ketika si Dia tengah merajuk, cuba anda bergurau senda dengan dia dengan menggelarkan si Dia, “bucuk”, “comot”, “manje” dan sebagainya. Dalam pada itu, selit-selitkan ayat-ayat power anda dalam perbualan tetapi masih mengekalkan perkataan-perkataan manis seperti yang saya sebutkan tadi. Adalah amat kelakar bagi saya sehinggakan saya pun sedang tersengih pada ketika ini. 
4. Nyanyikan lagu buatnya Ha…tips ini merupakan bagi saya tips yang paling ultimate. Kalau ditanya, berapa ramai yang sanggup nyanyi untuk kekasihnya? Pernah tak anda menyanyikan lagu untuk kekasih anda? Mungkin jawapannya ramai yang mengatakan tidak. Tetapi, saya pernah. Saya tidak berkata bohong. Saya pernah dendangkan lagu kepada kekasih saya. Dan kami siap berkaraoke di dalam phone lagi. Kami berduet bersama-sama. Adakah si Dia akan tersenyum dan ketawa? Sudah pasti ya. Kerana dapat mendengar suara buah hatinya menghiburkan dirinya. Tidakkah ianya menggembirakan? Sudah pasti senyuman terukir di bibirnya
ade fahaaaaamm? so pasni boleh lah try an hehehe...ade masalah cinta?sergah di chat box saya hahaha!!





No comments: