Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Wednesday 4 September 2013

Kerjaya Sebagai Seorang Guru

Fakulti yang aku belajar sekarang ni bukan tempat yang kecik ! kemain besar gedabak lagi hah ! mujur aku ke kelas sekadar membanting tulang 4 kerat ni untuk berjalan kaki *jimat 20sen aku* ! 

so setiap kali aku on the way nak pergi mana-mana,even nak ke toilet sekalipun memang akan bertembung juga dengan kawan-kawan aku . setiap kali berselisih,ada yang bagi salam dan ada yang sekadar memandang aku seperti pengemis jalanan ! tak puas hati barangkali atau muka aku yang macam alien? 

aku tak kebulur pun nak suruh orang lain bagi salam ke hape ke,kadang-kadang aku pun bagi salam juga bila jumpa member2 . amalan sunnah jangan kasi luput ! 

ada yang jawab salam dan ada yang buat muka poyo je bila orang bagi salam ! membuatkan aku teringat ketika zaman sekolah dulu,cikgu aku kata" kalau jumpa cikgu jangan lupa bagi salam ! jangan jadi pelajar biadap!" tapi korang pernah tak rasa time korang bagi salam kat cikgu tu,cikgu tu buat bodoh je? pernah? kalau yang tak pernah bagi salam tu lain ceritalah.

by the way chenta pernah alami situasi ini ! kalau jawab dalam hati tu,wallahua'lam lah tapi kalau jawab salam secara lisan tu sekurang-kurangnya takdelah student tu rasa give up nak bagi salam yedak? 

ini bagi salam pakat buat tak tahu je,macam tu lah kehidupan di fakulti ni . ada yang jawab ada yang steady cool je dengan muka poyo beliau . macam lah muka aku ni muka minta 20 sen ! 

amaran : baca entry ni dengan nada penuh dengan kelembutan,bukan kekerasan . :")

# beri salam itu sunat,jawab salam itu wajib tetapi salam secara lisan,bukan caption yang ditulis di fb "Assalamualaikum,tak jawab dosa!",haaa yang ni tak wajib ! 

No comments: