Tuhan Tak Melihat Siapa Kita Semalam, Tuhan Melihat Siapa Kita Hari Ini :)

Saturday 7 December 2013

Islam Hanya Atas Kad Pengenalan

hai readers ! hari ni chenta nak kongsikan 1 topik dari Dr.zaki naik di tv al-hijrah. siapa tak kenal Dr.zaki seorang penceramah yang hebat dan dikenali semua negara !

menurut data statistik FBI,bilangan kes rogol yang mencatatkan jumlah yang tertinggi adalah negara USA dan jumlah yang paling rendah adalah negara Arab Saudi,see?

by the way,ada seorang wanita non-muslim,beragama hindu bertanya pada Dr.zaki 

"islam adalah agama yang sempurna tetapi kenapa penganutnya tidak mengikut ajaran islam?"

Dr.zaki berkata "lihat pada agama yang sempurna itu,bukan penganutnya"

chenta tak nak lihat pada luar konteks,cukuplah negara Malaysia,orang islam dan bangsa melayu kita sendiri . kebanyakkan mereka terlalu terpengaruh dengan budaya musik,fesyen dan sebagainya tapi berdasarkan topik yang Dr.zaki bincangkan ialah berkenaan dengan wanita .

back to the topic,wanita zaman  sekarang ni lebih gemar memakai tudung singkat,baju ketat,seluar ketat,tudung jarang dan yang lebih over lagi yang freehair ! apa motif sebenarnya? untuk kelihatan hot? bangga apabila kena ngorat?

benda tu semua tak penting kalau dosa dan neraka jaminannya ! kalau menurut syariat islam setiap wanita itu perlulah menutup seluruh tubuhnya kecuali muka dan tapak tangan ! thats mean tudung kena lah tidak nipis dan labuh,baju dan seluar mesti longgar,hanguard dan stoking kena pakai . itulah realiti pakaian seorang wanita yang islam !

1 more thing yang orang tak tahu ialah senyuman dan jelingan wanita juga adalah aurat walaupun pakaian anda menutup aurat ! so pada mana2 wanita jangan lah terlalu obes untuk mengupload gambar di facebook,twitter,instagram,blog,wechat dan sebagainya . tiada keuntungan pun ramai likers dan followers . ya,semua orang suka dipuji tapi ingat,pujian itulah yang akan menggelapkan hati ! 

tak perlu bicara "oh , bila lah nak dapat hidayah? " hidayah dari Allah tu dah ada tapi kita yang menolak mentah2 !! tunduk pada nafsu serakah untuk nampak cantik didepan setiap mata manusia ! ingatlah wanita,sebaik perhiasan ialah wanita solehah . 
fakta : lelaki inginkan perempuan yang menutup aurat dengan sempurna,baik akhlaknya dan tinggi agamanya untuk dijadikan isteri ! yang seksi meksi tu semuanya kerana nafsu . ya ! lelaki cinta kerana nafsu kerana nafsu mengatakan cantik melalui luaran . mana balak nak mengaku kerana sayang,betul ? :)

"tutup aurat tapi mulut busuk! baik kami yang freehair !" by the way,pakaian dan perangai itu satu benda kontra . yang salah perangai bukan pakaian . yang tak tutup aurat jangan rasa diri baik kalau perintah Allah berani langgar . 

selagi Allah bagi peluang menghirup udara,gunalah sebaik2nya . islam adalah jalan penyelesaian dan agama yang sempurna . tapi untuk kaum lelaki,jangan mengharap wanita yang solehah dan yang sempuna kalau diri sendiri pun tunggang langgang.chenta mohon maaf atas segala silap dan salah.

No comments: